Thanks to my anglo-saxon friends, who helped me with their advices during the period when my blog wasn't visible to me. Even a few words, and a try to make things easier to me, mattered a lot to me at that time. We can bring peace and light to the world with a few words only !
Deocamdată, punct. Nu se știe când va mai fi din nou ”și de la capăt”.

Sunday, June 24, 2007

The Secret


Nu intentionam sa revin atat de repede pe blog, dar mi-a atras atentia un subiect pe care il urmaresc demult :cartea, respectiv filmul "The Secret". Initial, m-am abtinut de la comentarii, ca sa nu gresesc, dar acum simt ca a venit timpul sa vorbesc.Marturisesc ca nu am citit cartea, si nici filmul nu l-am vazut in intregime - ci doar fragmentele pe care vi le-am oferit pe blog - dar am citit destule comentarii pe aceasta tema ca sa-mi dau seama despre ce este vorba. Adica, nici mai mult, nici mai putin, decat despre puterea gandirii pozitive si a concentrarii. Aceasta este acea faimoasa lege a atractiei.
Aceste lucruri sunt cunoscute de sute si chiar mii de ani de catre practicantii disciplinelor spirituale care folosesc drept mijloc de imbunatatire meditatia. Si, au inceput sa fie cunoscute si de psihologii moderni, sau de practicantii moderni ai unor metode terapeutice bazate pe sugestie si meditatie : Schultze, trainingul autogen, etc. Pana aici, toate bune si frumoase. Desigur, insa, ca exista si un dar, sau chiar mai multi.
In primul rand, aceasta "lege" nu tine cont decat de vointa si puterea umana. Pare sa se uite ca exista o Putere mai mare deasupra, care poate hotara ce ne face bine si ce nu; ce putem obtine, si ce nu. Dar, sa zicem, prin absurd, ca aceasta lege s-ar aplica intocmai, si fara exceptii, ca toti oamenii ar cunoaste-o...Ce ar fi daca, de exemplu, toti candidatii la un examen s-ar concentra sa ia postul respectiv? Sau daca toti oamenii s-ar concentra sa devina lideri? Ar mai exista oare cineva de condus? Si multe alte asemenea situatii, care frizeaza absurdul. Si, nu am vorbit decat despre dorintele care par "justificate". Nu mai spun nimic despre dorintele care ar putea face rau celorlalti.
Dar, o alta idee de-a dreptul nociva pe care o contine aceasta teorie(desi pare cu totul inofensiva) este ca oamenii isi pot conduce destinul, ca sunt propriii lor stapani, si acest lucru ar fi chiar de dorit! Totusi, toate cartile sfinte ale umanitatii, si intreaga ei istorie spirituala, spun exact contrariul. Sfintii, initiatii, toti oamenii aflati aproape de Divinitate, nu si-au indeplinit propria lor voie, ci pe cea divina. Ei s-au lasat calauziti, de aceea actiunile lor erau fara pata, si ii puteau ajuta si pe altii. Dupa cum spune si Kant : idealul moral este ca maximele vointei proprii sa ajunga sa coincida cu cele ale vointei universale - adica divine. Aceasta idee-a punerii propriilor dorinte si capacitati pe prim-plan- este, de fapt, cea a ingerului cazut, si este si cea care i-a provocat caderea.Doar ca, aparand in alte forme, oamenii se lasa imbatati de iluzii.
Si bioterapeutul Serghei Lazarev atrage atentia asupra pericolului supraevaluarii dorintei de dirijare, pe care el o subsumeaza trufiei, si care sta la baza unor boli grave ( evoluand in timp, bineinteles).
Dar atunci, ne vom intreba, care e atitudinea corecta ? Sa acceptam sa fim "niste cersetori zdrentuiti la usa destinului nostru", dupa cum se exprima esoteristul Paul Brunton? Desigur ca nu, doar ca trebuie sa stim cum sa ne rugam.(Apropos : iata inca o metoda de a obtine ce ne dorim!) Ar trebui, deci, sa o facem cam asa : "Doamne, da-mi rogu-Te ceea ce imi doresc, dar numai dupa voia Ta." Dupa cum s-a rugat si Iisus la Ghetsimani : " Treaca de la mine paharul acesta, dar fie dupa voia Ta, nu dupa a mea."
Si acum, in incheiere, va ofer totusi adresa site-ul filmului "The Secret", de unde se pot afla lucruri interesante si chiar utile pana intr-un punct, dupa cum am mai spus (coltul stanga sus - primul link). Doar sa fie folosite la modul just!
Si, un videoclip care mi s-a parut benefic, despre dezvoltarea personala, dedicat tuturor celor care o doresc, si care sunt toti "speciali"(al doilea link).

11 comments:

  1. Buna seara, Florina, puterea gandului, increderea in noi insine, concentrarea, automotivarea fac lucruri de neimaginat. Hotararea de a invinge si ea. Sunt insa frontiere peste care nu putem trece, nu ne putem opera singuri, nu putem sa zburam fara aripi, nu putem calatori in timp, nu toata lumnea se intalneste cu extraterestrii. Si totusi Totul e posibil. E Imposibil pana cand ti se intampla. Cred sincer ca ar trebui sa REGÂNDIM Lumea.

    ReplyDelete
  2. Aveti mare dreptate, d-le Bufnila.Noi avem o mare putere, dar ceea ce voiam sa spun este ca trebuie sa stim sa o folosim in mod benefic. Si mai trebuie si sa stim sa ne vedem limitele.Sa nu fim ca acel copil care cobora in lac sa prinda luna.

    ReplyDelete
  3. Dumnezeul din Biblie nu exista

    ReplyDelete
  4. Puterea gandului este foarte utila.e adevarat ca aceasta lege actioneaza indiferent daca ceea ce-ti doresti este bine sau rau.Ideea e ca atat in film,cat si in carte nu sunt specificate toate metodele si nu este exemplificat mai mult.Mai multe scrie in puterea subconstientului,puterea prezentului.Cand iti doresti ceva rau,negativ,fie pt tine sau pt altii,se intampla si asta,doar ca tot raul se intoarce impotriva ta.
    Si in film poate sa para ca iti doresti ceva ,de exemplu o amsina,inchizi ochii,o vizualizezi si gata,masina e in fata casei.Nu.Ideea puterii gandului e ca gandind pozitiv (fara nici o urma de nu pot,nu s in stare,e imposibil),trezesti in interiorul tau anumite senzatii,sentimente,iti imaginezi,obiectul dorit(sau persoana,situatia) si acel gand puternic sustinut zi de zi cu senzatia respectiva te fac sa lupti,sa ai idei,sa vezi ca e posibil si in final sa obtii.Deci,tot cu munca.
    Si in Biblie e scris ceva oarecum asemanator la asta " Stiu ca Tu poti totul, si ca nimic nu poate sta impotriva gandurilor Tale" (Iov 42.2).sau “Dacă veţi avea credinţă în voi cât un grăunte de muştar, veţi zice muntelui acestuia: Mută-te de aici dincolo, şi se va muta; şi nimic nu va fi vouă cu neputinţă.”E ideea de a crede cu tarie in ceva,care apoi se realizeaza,dar cu munca.
    Sincer va spun ca si eu practic acest gen de "lege" ca s azic asa si functioneaza,si toti o practicam doar ca nu ne dam seama.Nu ati observat ca atunci cand credeti cu tarie si va doriti ceva cu adevarat se impineste?

    ReplyDelete
  5. Ai mare dreptate, Anonimule! Acsste fragmente din Scriptura par a se referi chiar la aceasta problema. Insa, ceea ce voiam eu sa spun este ca in aceasta "ecuatie" nu conteaza doar factorul uman, dorinta "noastra", vointa "noastra". Mai trebuie si sa "ti se dea": "Crede si ti se va da tie."
    Desigur ca puterea gandului este un lucru real, si chiar pozitiv, atunci cand e folosita bine. Insa, am avut vaga impresie ca aceasta carte, si film, acrediteaza ideea ca e de ajuns sa vrem "noi", ca totul sta in puterile noastre. Deci, ca ne putem dirija singuri destinul, ca un fel de act de magie!
    Pe de alta parte, vizionarul Edgar Cayce spune ca "suntem co-creatori cu Creatorul nostru." Deci, exista intotdeauna doua elemente, si cel mai important e cel divin.El e cel care ia decizia finala, daca "sa ni se dea", sau nu!
    Bineinteles insa ca, asa cum ai remarcat, de obicei El ne da, atunci cand suntem bine intentionati, si "am muncit" si noi la asta.
    Multumesc pentru completari, care sunt foarte interesante, si dovedesc ca esti cu adevarat preocupat de tema devenirii spirituale.

    ReplyDelete
  6. The Secret - un film foarte comentat! Trebuie sa recunoastem ca a starnit interesul multor oameni. Parerile legate de acest film sunt multe si diferite insa indiferent care ar fi acestea cu totii avem dreptate!

    A apatut si cartea The Secret:
    http://fisierulmeu.ro/2116NTARFZ9N/Cartea-The-Secret-rar.html

    p.s: Frumos blog!
    Succes!

    ReplyDelete
  7. Multumesc pentru ganduri, si...chiar cred ca avem cu totii dreptate! Pentru ca fiecare vedem cate o "bucatica" din Adevar, care functioneaza pentru noi.
    Si, multumesc si pentru link!

    O viata frumoasa, si multa lumina!

    ReplyDelete
  8. ....ce funny!!..."nu am citit cartea, nici nu am vazut filmul...in schimb am o gramada de comentarii de facut despre ele"...cum ai reusit??

    ReplyDelete
  9. O fi funny pentru tine, dragul meu anonim! Apropos, eu am un nume şi un blog, şi am curajul să îmi susţin părerile!

    Despre faptul că nu am citit cartea, este adevărat, dar filmul l-am vizionat pe fragmente. Destul ca să înţeleg despre ce este vorba! Nici nu e greu, atunci când ai citit şi ai trăit multe lucruri legate de diferite căi spirituale. La un anumit moment dat - cum spune părintele Stăniloae - simţi că se aprinde un fel de lumină în tine, şi reuşeşti să discerni mai bine adevărul de fals, binele de rău.
    Desigur, nici atunci nu eşti scutit de greşeli - dar oricum, le faci mai puţin decât înainte. Parcă ai un sfătuitor care te opreşte de la cele mai mari...Dar, aici intrăm în alte discuţii!
    Drum bun pe calea spirituală, dragul meu bobocel! Şi, ai mare grijă ce informaţii permiţi să te influenţeze!

    ReplyDelete
  10. Ma cheama Paul, am vizionat filmu de cel putin 4-5 ori casa-l inteleg, am citit 4 carti legate de "Legea Atractiei" si pot spune ca aceasta lege este foarte completa, ceea ce nu s-a putut rezuma intr-un film documentar de o ora juamtate doua, 90% dintre ganturi sunt involuntare, iar puterea lor e mai mare decat a celor voluntare, de aceea trebuie sa ajungi sa-ti controlezi atat gandurile involuntare cat si cele volunare. La prima vizionare a filmului am tratat acest subiect cu indiferenta, dupa cateva saptamani m-am uitat iar si am spus: "ok hai sa incerc, nu am nimic de pierdut" nu a trecut o luna juamtate si deja am vazut ca majoriatea lucrurilor pe mi le doream le obtineam treptat, de la un BlackBerry, pana la o motoreta cross. Eu cel putin m-am lamurit cum sta treaba cu "The secret" daca vreti putem discuta pe messinger sau pe e-mail : saaaaas_96@yahoo.com, merita sa incercati si voi

    ReplyDelete
  11. Paul, mulțumesc pentru încercarea de a mă ajuta, știu că ai bune intenții ! Dar te asigur că am înțeles foarte bine mecanismul, și chiar am văzut rezultate, între anumite limite. Ceea ce am vrut eu însă să adaug, pentru cei foarte încântați de acest ”mecanism”, este faptul că el nu acționează „de unul singur”, automat, ci este permis de o Putere. Nici unul dintre cei care au vorbit în acest
    film nu a pomenit de Dumnezeu, și de voia Lui.
    Poate, pentru unii dintre noi, mecanismul nu acționează chiar ”automat”, pentru că lucrurile pe care vrem să le obținem nu ne sunt, de fapt, de folos sufletului. O motocicletă, sau alt lucru material, da, e permis, dar numai în măsura în care avem cu adevărat nevoie, și nu este doar o dorință copilărească de a avea ceva valoros, pe care mâine să îl schimbăm cu altceva.

    De fapt, cred că există două categorii de oameni pentru care mecanismul ”merge” oricum : cei foarte aproape de Dumnezeu, pentru care e de-ajuns să se gândească la un lucru, și Puterea cârmuitoare i-l și trimite; și cei foarte departe. Da, e un paradox, dar cred că există și oameni care nu se gândesc prea des la Dumnezeu și la o cale spirituală, în schimb au o mare voință, și vor să se realizeze în lumea materială. Și atunci, Dumnezeu îi lasă ”în voia lor”, să obțină ceea ce își doresc aici, prin legi de felul celei de mai sus. Dar după această viață, se vor vedea consecințele...

    Noi trebuie să ne gândim mereu din ce categorie facem parte ! Iar când nu obținem ceea ce dorim, deși ”ne-am focalizat” bine, să înțelegem că, de fapt, suntem conduși de Cineva, care știe mai bine ce ne trebuie.

    Oricum, e bine că ai înțeles mecanismul, care e folositor până într-un punct. Eu cred că El vrea să vadă și ce fel de dorințe ne punem, o dată ce ne-a adus la îndemână această metodă. Dacă sunt bune și folositoare și altora, sau doar nouă personal. E un mare test !

    Mult bine și lumină îți doresc, și fie să obținem fiecare ce e mai bun pentru noi, și cei dragi ai noștri !

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...