Thanks to my anglo-saxon friends, who helped me with their advices during the period when my blog wasn't visible to me. Even a few words, and a try to make things easier to me, mattered a lot to me at that time. We can bring peace and light to the world with a few words only !
Deocamdată, punct. Nu se știe când va mai fi din nou ”și de la capăt”.

Saturday, July 7, 2007

Despre etape


Versurile ce urmeaza, foarte dragi mie, nu vorbesc numaidecat despre moartea fizica, ci despre orice tip de sfarsit. Dupa cum spune Shakespeare :"In aceasta viata sunt ascunse mii de morti". E vorba de incheierile unor procese, etape sau situatii din viata noastra. Indiferent ce ar urma apoi (desigur:alte etape, procese, situatii ), trebuie ca in momentul acestor "morti" sa putem privi inapoi cu cat mai putina durere, si sa putem spune Celui ce ne-ar intreba :"A fost bine, daca a fost din voia Ta, si, da, am facut tot ceea ce mi-a stat in puteri.Chiar daca puterile mele nu au fost prea mari..."Iata ce ne spun pe aceasta tema poetii:

"Cand nedorita omului sosi-va
Poate ca ma voi teme.Poate ca voi zambi si spune :
Buna mi-a fost ziua, noaptea poate cobori.
Voi gasi campul lucrat, si masa pusa,
si casa luna, si fiecare

lucru la locul sau."(Manuel Bandeira - Masa de seara - citat de Coelho in"Zahir")

"Mi-ai lasat moartea drept tovaras, si o voi incorona cu viata mea.Spada Ta este cu mine ca sa-mi tai legaturile, si nici o teama nu voi mai cunoaste in aceasta lume."(R.Tagore - Gitanjali)

"Daca macar am putea cadea
Ca florile de cires primavara:
Curati si stralucitori!"(Haiku scris de un pilot kamikaze)

Aceste minunate poeme in proza imi amintesc de cuvintele lui Gellu Naum : ca rolul poeziei ar fi acela de a adanci ranile facute de ratiune.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...