Thanks to my anglo-saxon friends, who helped me with their advices during the period when my blog wasn't visible to me. Even a few words, and a try to make things easier to me, mattered a lot to me at that time. We can bring peace and light to the world with a few words only !
Deocamdată, punct. Nu se știe când va mai fi din nou ”și de la capăt”.

Monday, January 14, 2008

"Manualul" creştinului

Poate părea o sintagmă "goală", sau oarecum hilară, dar eu cred, şi simt, că trebuie să existe şi un manual al creştinului, aşa cum există în orice alt domeniu. Faptul că toate acele cunoaşteri şi trăiri acumulate nu apar pe vreo hârtie sau diplomă, nu e deloc relevant. De fapt, ele "se văd" în altă parte, unde e cu adevărat important! Si, de ce nu, se mai văd (sau ar trebui) şi in vieţile creştinilor, după cum stă scris undeva: "după roadele lor îi veţi cunoaşte."
Desigur că, întrebaţi care ar putea fi manualul creştinilor, cei mai mulţi am răspunde "Biblia", sau măcar, "Noul Testament". Este o afirmaţie cât se poate de adevărată, după cum am mai spus undeva. Însa, eu am găsit într-un loc din Noul Testament un fel de "descriere" a activităţii creştinului, precum şi a cerinţelor necesare îndeplinirii "funcţiei", care pare să rezume întregul "proces". V-o dăruiesc şi vouă, cu drag, sperând ca vă va fi de folos:



"Noi nu dăm nimănui nici un prilej de poticnire, pentru ca slujba să nu fie defăimată.
Ci în toate privinţele, arătăm că suntem nişte slujitori ai lui Dumnezeu, prin multa răbdare, în necazuri, în nevoi, în strâmtorări,

în bătăi, în închisori, în răscoale, în munci obositoare, în vegheri, în posturi,
prin curăţie, prin cunoştinţă, prin îndelungă răbdare, prin bunătate, prin Duhul Sfânt, prin dragoste nefăţarnică,

prin cuvântul adevărului, prin puterea lui Dumnezeu, prin armele dreptăţii de lovire şi de apărare,

în slavă şi în dispreţ, în vorbire de rău şi în vorbire de bine; ca nişte înşelători, măcar că spunem adevărul;

ca nişte necunoscuţi, măcar că suntem bine cunoscuţi; ca unii care murim, şi iată, trăim; ca nişte pedepsiţi, măcar că nu suntem omorâţi;

ca nişte întristaţi, dar totdeauna bucurându-ne; ca nişte săraci, dar îmbogăţind pe mulţi; ca neavând nimic, dar stăpânind toate." (2 Corinteni, 6.3-10)


Pace şi lumină tuturor!

3 comments:

  1. Sfanta Scriptura este, inainte de toate, un monument sau document al REVELATIEI si nu un izvor al ei cum se spunea inainte. Noi nu marturisim doctrina protestanta SOLA SCRIPTURA potrivit careia BIBLIA este singura cale de urmat si singura carte esentiala a crestinismului. Alaturi de Sf. Scriptura exista Sf. Traditie la fel de importanta ca prima.

    ReplyDelete
  2. Sunt de acord cu tine in privinta Traditiei, si in alte articole ale mele (si de pe alte bloguri) am vorbit despre Filocalie, Pateric, parintele Staniloae si alti sfinti parinti. Insa, ceea ce am vrut sa spun este ca totusi Biblia ramane un "manual" care ne reda cele mai importante reguli de urmat. "Manual" urmat si respectat si de sfintii parinti ai Traditiei!
    Intr-o carte care mi s-a lipit de suflet - "Pelerinul rus" - era o fraza care spunea cam asa: "Din camera in care se pastreaza Evanghelia fug duhurile rele. Chiar si simpla ei prezenta este de ajuns pentru a le alunga." Si mai spunea, intr-un loc, ca trebuie sa citim evangheliile chiar daca nu intelegem chiar totul, pentru ca, "daca tu nu intelegi, diavolii inteleg si se cutremura".
    Multumesc pentru vizita, si schimbul de idei!
    Cat de spre SOLA SCRIPTURA, eu ii respect, pentru ca totusi fac un lucru bun: indeamna oamenii sa citeasca Biblia, primul document al crestinatatii. Dupa ce am "ratacit" pe multe carari, mi-am dat seama ca Biblia spunea ceea ce alte invataturi si doctrine nu au stiut sa spuna, iar roadele ei le-am vazut in viata mea, chiar si la scurt timp. Eu cred ca Ortodoxia ar face foarte bine daca ar indemna si ea la cititul si studiul Bibliei, in felul in care o face Sola Scriptura, si apoi, chiar si al Sfintei Traditii! Sunt multi oameni care agreaza cursurile prin corespondenta. In loc sa ii criticam doar pe cei care merg putin altfel decat noi, ar trebui sa luam ceea ce e bun de la ei. Asta, fara sa parasim Ortodoxia!

    ReplyDelete
  3. Ai perfecta dreptate in ceea ce spui. Eu, ca teolog, pot sa te asigur ca Sfanta Scriptura este veridica nu doar in invatatura ce reiese din ea ci si in evenimentele relatate... astfel oricat s-ar stradui cei care vor sa demonteze Scriptura cu argumente stiintifice nu vor reusi, pe Dumnezeu nu il putem invinge chiar daca il negam. Un om sau altul nu distruge ideea de Dumnezeu, sentimentul ca El este langa noi si in acelasi timp in afara noastra chiar daca il neaga, il tradeaza. El exista peste toate conceptele de la Sine si prin Sine. Este temeiul intregii existente. Nu poate o stiinta sau o teorie cum este evolutionismul sa-L distruga, este imposibil. Referitor la evolutionism, pun o intrebare retorica... unde este gena-lipsa care ne face deosebiti pe noi de maimute?... nu cred ca se va descoperi vreodata pentru ca ea NU EXISTA. Omul nu a evoluat din maimuta, din planul instinctual, din lumea animalica, el este Rational si poarta chiar daca in forma decazuta chipul si asemanarea lui Dumnezeu. ( Fc 1,16)

    Diacon Claudiu Stefan Condurache

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...