Thanks to my anglo-saxon friends, who helped me with their advices during the period when my blog wasn't visible to me. Even a few words, and a try to make things easier to me, mattered a lot to me at that time. We can bring peace and light to the world with a few words only !
Deocamdată, punct. Nu se știe când va mai fi din nou ”și de la capăt”.

Sunday, March 9, 2008

Cea mai buna solutie

M-am gandit adeseori care ar fi cea mai buna solutie pentru cineva care vrea sa parcurga drumul luminii: izolare (ori semi-izolare), sau, dimpotriva, trairea in lume, si cu lumea?
Cand spun "izolare" nu ma gandesc numaidecat la ascetism, ci pur si simplu la a te amesteca cat mai putin cu lucrurile, cu oamenii, si a trai intr-o lume a rugaciunii, a meditatiei, a contemplatiei. E o cale pe care au urmat-o multi sfinti.
Dar, ei aveau certe calitati, si o vointa neinfranta pe acest drum! Nu erau "impartiti", "divizati" intre forte contrarii, nu aveau nici obligatii lumesti, nici nu erau nici supusi necesitatii de a-si casiga existenta. Sau, poate asa vedem noi lucrurile!
Pe de alta parte, a fi intre oameni, si cu oamenii, iti poate crea multe prilejuri de a ajuta, de a invata smerenia, compasiunea, iubirea...Pana si Iisus a mers printre oameni!
Dar...exista si aici un dar! Printre oameni poti fi si multe ispite, incercari, poti ajunge, la un moment dat, sa te indepartezi de drumul tau!
Pana la urma cred ca solutiile ar trebui sa se combine : initial retragere, pentru a capata forta necesara, si lumina, apoi, iesirea in lume, pentru a raspandi lumina. (Cum a procedat Sf.Serafim de Sarov, a carui viata mi se pare un poem).
Dar, noi suntem atat de mici, atat de slabi si de impartiti, incat nu putem face nimic complet: nici in retragere, nici printre oameni! Mereu jinduim ceea ce nu avem, si credem ca cealalta cale ar fi mai buna. Cine sa ne dea o solutie ? (In afara de El!)
Oricum, intamplarile vietii mele de pana acum m-au facut sa imi cunosc mai bine slabiciunile, si mi-au distrus multe iluzii despre mine-insami.
Cum spunea un parinte din Pateric." La inceput, credeam ca am si ceva bun in mine, acum (la batranete) vad ca nu am nimic bun."
Sa fiti fericiti, si cat mai constienti!
01 mai 2007

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...