Thanks to my anglo-saxon friends, who helped me with their advices during the period when my blog wasn't visible to me. Even a few words, and a try to make things easier to me, mattered a lot to me at that time. We can bring peace and light to the world with a few words only !
Deocamdată, punct. Nu se știe când va mai fi din nou ”și de la capăt”.

Wednesday, June 1, 2011

Copilul care am fost, şi poate mai suntem

Fac o mică paranteză între postările personale, pentru a reda un text al lui Paulo Coelho care mie îmi ajunge la suflet - ca majoritatea scrierilor lui, dealtfel. Pentru că este iunie, pentru că am fost, sau (mai) suntem încă, copii...sau, ar mai trebui să fim...Şi pentru că, prin orice am fi trecut, şi oricât ne-ar fi schimbat viaţa, există lucruri care nu pot fi schimbate. Doar îngropate, dar schimbate, nu! Iată acest text, atât de potrivit pentru o zi eternă a copilului, de toate vârstele:

 "Trebuie să îl ascultăm pe copilul care am fost cândva şi care încă există în noi. Copilul acesta înţelege momentele magice. Putem să-i înnăbuşim plânsul, dar glasul nu i-l putem reduce la tăcere. 
Copilul acesta care am fost cândva continuă să fie prezent. Fericiţi fie copiii, căci a lor este împărăţia cerurilor!
  
Există multe feluri de a te sinucide. Cei care încearcă să ucidă trupul încalcă legea lui Dumnezeu. Cei care încearcă să ucidă sufletul încalcă şi ei legea lui Dumnezeu, chiar dacă crima lor sare mai puţin în ochii oamenilor.

Imaginea aparţine: http://www.clopotel.ro/prieteni/pagina-h2o_cleo_bia-226142-album-6.html

Să dăm atenţie celor spuse de copilul pe care îl adăpostim în inimă. Să nu ne ruşinăm de el. Să nu-l lăsăm pradă fricii, deoarece copilul acesta e singur şi nu este aproape niciodată auzit.
Trebuie să-i îngăduim ca uneori să ne ţină el hăţurile existenţei. Copilul acesta ştie că fiecare zi e diferită de celelalte. 


 Să facem astfel încât el să se simtă din nou iubit. Trebuie să-l facem să se simtă bine - chiar dacă ar însemna să acţionăm altfel de cum suntem obişnuiţi, chiar dacă asta ar apărea ca o sminteală în ochii oamenilor.
Amintiţi-vă că înţelepciunea oamenilor este nebunie în faţa lui Dumnezeu. Dacă-i vom da ascultare copilului pe care-l purtăm în suflet, ochii noştri vor reîncepe să strălucească. Dacă nu vom pierde contactul cu acest copil, nu vom pierde contactul cu viaţa." (Paulo Coelho)

9 comments:

  1. La multi ani..copilului din tine!

    ReplyDelete
  2. Mulţumesc! Şi copilului din tine, asemeni! Ca şi copiilor reali care contează pentru noi!

    ReplyDelete
  3. Nu stiu daca am scris despre copilul acesta interior care isi cere drepturile cateodata.
    Sa-l descoperim si sa-l lasam sa vorbeasca, are atat de multe sa ne invete pe noi ca adulti.
    childagain:) imi improspatez memoria clipelor magice si le pastrez in suflet, e darul acela minunat ce ramane pur si nevinovat


    La Multi Ani dragi copii!

    ReplyDelete
  4. floricica mea draga iarta-ma fiindca o vreme nu te-am vizitat, sa fiti sanatosi toti, ocrotiti si iubiti!

    ReplyDelete
  5. "Să dăm atenţie celor spuse de copilul pe care îl adăpostim în inimă. Să nu ne ruşinăm de el. Să nu-l lăsăm pradă fricii, deoarece copilul acesta e singur şi nu este aproape niciodată auzit.
    Trebuie să-i îngăduim ca uneori să ne ţină el hăţurile existenţei. Copilul acesta ştie că fiecare zi e diferită de celelalte."

    rareori fac asta, dar acum sunt si cuvintele mele

    ReplyDelete
  6. Visule, copilul tău interior cred că este foarte fericit! Simt că tu îl laşi să vorbească mereu.:)

    Clipele magice rămân pentru totdeauna, chiar dacă viaţa ne mai adaugă riduri.

    Te sărut, ca de la copil la copil!:)

    ReplyDelete
  7. Aura dragă, tu să mă ierţi, că de atâtea ori am vrut să te sun, dar sunt într-o situaţie mai albastră cu banii, şi creditele le păstrez ca pe ochii din cap:)Dar oricum o voi face până plec, asta e hotărât.

    Aura, eu nu cred că tu faci asta doar rareori, pentru că structura ta este exact cea din fragmentul acela. Poate o faci în mod firesc, fără să îţi dai seama...Ştii ce am înţeles eu? A rămâne copil înseamnă şi a-ţi păstra curajul de a spune adevăruri jenante "oamenilor mari", fără să te temi de ceea ce îţi va zice lumea, sau cum te va privi ea. Şi, a te juca în continuare aşa cum crezi tu, fără teama de ridicol. Ce-i drept, nu mulţi fac asta, dar cred că tu o faci:)

    Te îmbrăţişez, şi îţi urez numai bine, ţie şi celuilalt copil!:)

    ReplyDelete
  8. Multumesc!Revin cu placere,mereu,in oaza ta de liniste!Noapte lina!:)

    ReplyDelete
  9. Şi eu mulţumesc! Tu oferi o oază de frumuseţe!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...