Thanks to my anglo-saxon friends, who helped me with their advices during the period when my blog wasn't visible to me. Even a few words, and a try to make things easier to me, mattered a lot to me at that time. We can bring peace and light to the world with a few words only !
Deocamdată, punct. Nu se știe când va mai fi din nou ”și de la capăt”.

Sunday, July 24, 2011

Și iată că am reușit, în sfârșit, să ajung din nou în această ”casă” a mea, la fel de dragă ca și cea fizică! Cu ajutorul lui Dumnezeu, chiar mai repede decât mă așteptam! De fapt, i-am simțit ajutorul în toate lucrurile, mari și mici, ale existenței mele.
Desigur că, pe aceste meleaguri unde mă aflu acum, am dorit să vizitez cel puțin una dintre minunatele biserici catolice în stil gotic. Și, nu numai că am vizitat-o, dar am asistat și la messă, ceea ce a devenit un obicei plăcut și necesar. Zic necesar, pentru că atunci când, din anumite motive, nu am mai putut ajunge, am simțit că lipsea ceva. Acea minunată comuninune dintre preot și enoriași, care aveau fiecare câte o cărticică de imnuri, și cântau o dată cu preotul, m-a mișcat până la lacrimi. Plus minunatele acorduri de orgă, care creau impresia unei muzici de îngeri...
Poate că unii se vor mira de ce am fost atât de mișcată! Poate că, pentru ei, acest gen de slujbă este un lucru obișnuit. Trebuie să precizez că eu sunt ortodoxă, și a fost pentru prima dată când am asistat la o slujbă catolică. Departe de casă, simțeam nevoia să mă aflu, cel puțin, mai aproape de Dumnezeu. O casă a Sa este o casă a Sa, indiferent de confesiune, sau chiar religie. Știu ce priviri tăioase și chiar afurisenii aș putea primi din partea ortodocșilor conservatori (sau chiar acuzații de ecumenism - ceea ce, pentru ei, reprezintă suprema erezie), dar toate astea mă lasă absolut rece. Eu știu că L-am simțit pe Dumnezeu acolo, și mai știu și că El se află oriunde ”sunt adunați doi sau trei în numele Meu”.

6 comments:

  1. frumos ca poti simti asta si ca mai sunt cei care au deschidere spre asa ceva.
    Te imbratisez suflete!

    ReplyDelete
  2. MMulțumesc, Celestine! Postarea era mult mai lungă, și spunea și alte lucruri, dar nu am putut să o salvez pe acest laptop. Chiar și ceea ce s-a publicat, a apărut întâmplător.
    Mulțumesc oricum pentru vizită și împărtășire! Aș vrea să te vizitez, dar scrisul este o adevărată aventură pe acestr laptop, și chiar și acum, abia reușesc să răspund, după mai multe încercări!

    ReplyDelete
  3. Exista un loc in care ca si tine m-am simtit imbratisata de Dumnezeu.Unde aerul,exteriorul..nimic,dar nimic in afara de mine si El nu mai exista.Poate de aceea te inteleg.Restul locurilor de inchinaciune .m-au apropiat doar.Probabil asta simti si tu..

    ReplyDelete
  4. sunt locuri încărcate, da, dar în suflet eşti oriunde acasă chiar dacă traducerea e mai greoaie pentru că e puţin altul aerul.
    dacă e vorba de o catedrală gotică sunt multe aspecte de o sensibiltate maximă de subliniat, sau lăcaşuri vechi făcute cu cunoaştere, care acum s-a pierdut, s-a prăfuit din păcate.

    ReplyDelete
  5. Larisa, am mai spus cândva că eu simt că avem experiențe asemănătoare! Nu știu dacă trăirea mea a fost la fel de intensă ca și a ta, știu doar că am simțit că era un loc binecuvântat, un loc în care El era prezent, nu numai prin ritualuri, ci mai ales prin atmosfera generală de iubire și toleranță. Voi mai scrie despre asta, pentru că a fost învățătura cea mai importantă a zilei.
    Mulțumesc pentru înțelegere, te îmbrățișez!

    ReplyDelete
  6. Filipi, ce bine ai spus că în suflet ești oriunde acasă! Așa este, nu m=am simțit străină niciunde, pentru că am simțit că întreaga lume este a noastră, a tuturor, și Dumnezeu este pretutindeni.
    Ai dreptate, catedralele vechi au o cunoaștere ascunsă încorporată în ele, în construcția și proprorțiile lor, dar Dumnezeu se revelează și în forme mai simple și mai directe: prin oamenii întâlniți, și prin felul în care ei știu să Îl dăruiască pe Dumnezeu celorlalți oameni.
    Mulțumesc pentru popas, și pentru frumoasele gânduri aduse!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...