Thanks to my anglo-saxon friends, who helped me with their advices during the period when my blog wasn't visible to me. Even a few words, and a try to make things easier to me, mattered a lot to me at that time. We can bring peace and light to the world with a few words only !
Deocamdată, punct. Nu se știe când va mai fi din nou ”și de la capăt”.

Sunday, December 2, 2012

Pentru țara mea, câteva cuvinte

Cu scuzele necesare pentru întârziere, care nu a depins doar de mine, aștern aici câteva cuvinte pentru țara mea, ca un fel de omagiu pentru ziua ei festivă.Ce aș putea spune despre țara unde m-am născut, și în care mi-am petrecut cei mai frumoși ani ? Doar că îi datorez totul! 
Dacă mă aflu acum unde mă aflu, pe un alt meleag, îndeplinind o muncă ce este apreciată de alți oameni, știu că asta se datorează, în primul rând, formației și educației oferite de țara mea - așa mică și săracă precum o știm. Dar de aici am învățat, în primul rând, iubirea, respectul și buna-cuviință în relațiile cu semenii, de aici am învățat să prețuiesc fiecare ființă, indiferent de rasă, culoare, credință sau opinie politică; de aici am învățat să simt frumosul, arta, minunile ce ne încântă sufletul, și să prețuiesc marile valori culturale ale umanității. Fără să exagerez, cred că vreo șaptezeci la sută din ceea ce sunt se datorează mediului în care am crescut, și educației primite. Aici îi includ și pe minunații mei părinți, și pe dascălii care au știut să să îmi deschidă gustul pentru bine, frumos, valoare. 
Alte vreo douăzeci de procente mi s-ar datora mie personal, structurii și personalității mele. Iar zece la sută - spun doar atât, dar s-ar putea să fie tocmai invers; s-ar putea ca tocmai acele procente să fie cele mai reprezentative pe ansamblu - s-ar datora acelui ”chip al lui Dumnezeu” aflat în noi toți, acelor ”categorii a priori kantiene”, sau mai simplu spus - darului primit la naștere din partea Divinității. Și desigur, invadând toate procentele, și dincolo de ele, este ajutorul primit întotdeauna pe parcursul vieții din partea Divinității, sub diferite forme. 

Tocmai pentru că am ajuns să înțeleg, într-o oarecare măsură, ”mecanismele de funcționare” ale destinului, am înțeles și că locul unde m-am născut nu a fost întâmplător; și pentru nimeni nu este întâmplător. În acest sens, acea vestită melodie ”Nu m-am născut în locul potrivit” denotă doar o crasă neînțelegere spirituală a vieții, o nemulțumire de ignorant. Locul unde ne naștem cu toții este foarte potrivit - pentru structura și misiunea noastră, pentru a învăța ceea ce avem de învățat pentru mai departe, indiferent unde ne va duce drumul nostru. Poate că vom întâmpina greutăți materiale, ne vom lovi de nedreptăți, societatea în care trăim ni se va părea strâmbă, conform etalonului nostru, dar aceste lucruri trebuie să le acceptăm, și să le depășim în interiorul nostru, tocmai pentru a căpăta calitățile necesare mai târziu, sau pentru a învăța să ne detașăm de tot ce este material. 

Bineînțeles, oameni suntem, și viața ne poate scoate în cale diferite motive, sau ispite, pentru a ne părăsi locul natal. Uneori. aceste plecări fac parte chiar din destinul nostru - după cum am spus. Alteori, ele se opun acestui destin... și atunci persoana va trece prin mari greutăți și încercări, se va simți părăsită de Divinitate... și, poate, chiar așa va fi, pentru o vreme ! Dar ceea ce învățăm abia după, este că Divinitatea nu ne părăsește pentru totdeauna, dacă noi am ales drumul spiritual - indiferent de greșelile de parcurs. Ne va trimite întotdeauna o situație sau persoane de ajutor, sau va îngădui unui aspect sau trimis al Său, fie și neîntrupat, să ne ia în grijă.

Oricum, chiar și acolo, departe, și în acele condiții mai bune de trai, persoana tot va trebui să își parcurgă încercările și probele necesare „școlii” ei în această viață. Va întâlni și acolo oameni pe care va trebui să îi ajute, sau să îi îndrume, va trece și acolo prin încercări materiale și sufletești, își va lăsa și acolo aceeași amprentă a structurii sale. 
Totul pare simplu privit așa, dar ce greu este până ce descoperim singuri aceste lucruri ! Și cât de noi ni se par... Acesta este și scopul fiecărei vieți: să trecem singuri prin probele descrise în cărțile de inițiere spirituală, și să ni se pară noi de fiecare dată !

Cred că ar fi multe lucruri de spus pe tema țării de origine, și a eventualei țări de adopție, dar ca să nu ies din topic, voi mai spune doar, încă o dată, că tot ceea ce sunt și am realizat datorez, în primul rând, Divinității care mi-a îngăduit asta, și m-a sprijinit pe tot parcursul, și apoi formației mele, în care se include și locul natal, și toți oamenii minunați care m-au învățat, începând încă din copilărie. Din câte se vede, nu spun nimic de politică, de starea nefericită a țării, pentru că aceste lucruri nu îmi schimbă oricum dragostea pentru ea. Dacă putem face ceva bun pentru țara unde ne-am născut, e minunat, dar dacă nu, măcar să îi creem o bună imagine în afară, să nu o mai ”afundăm” și noi !

Și, desigur, după ce am învățat să ne iubim țara unde ne-am născut, care este pentru noi chiar o mamă, avem voie și drept să iubim și alte locuri unde ne duce viața, și să le fim recunoscători pentru tot ceea ce ne dăruiesc. Într-o ultimă instanță, putem ajunge să simțim că noțiuni de ”țară” și ”naționalitate” sunt totuși restrictive, și că toți suntem, de fapt, copiii aceluiași Creator, iar țara noastră este întreaga lume. Dar aceasta, numai după ce am învățat să ne iubim locul natal, după cum am spus. Pentru că, dacă iubirea nu se dezvoltă treptat în noi, de la lucrurile mai mici înspre cele mai mari, nu putem avea pretenția să trecem direct la cele mari. De exemplu, un om care nu își iubește propria familie, nu poate pretinde că își iubește țara. Ce ar însemna. în acest caz, țara pentru el, ce ar avea el de apărat, într-un caz extrem ? Și pe același fir, un om care nu își iubește țara, cum poate pretinde că iubește umanitatea, lumea întreagă ? Ce noțiune i-ar oferi lui ”lumea”? 

Poate că nu am spus chiar cele mai potrivite cuvinte pentru o zi de sărbătoare națională, dar asta este ceea ce am simțit. Iertare dacă am rănit pe cineva, sau am părut alături de subiect, însă pot să spun doar că această postare nu se vrea ”didactică”, nici nu are vreun scop ascuns. Sunt pur și simplu, niște gânduri ale mele, pe care le datoram așternute aici pentru țara mea. 

Până la urmă, nu mai știu care autor spune că ”țara este aceea pe care o purtăm în suflet”, și deci, fiecare are în sufletul său o imagine a țării ideale, sau pe care o iubește, pe care o simte a lui. Dar, nu o mai lungim pe această temă, pentru că s-ar putea să descoperim că, de fapt, țara ideală, pe care o dorim cu toții, este chiar acel ”cer nou și pământ nou” al Apocalipsei după Ioan ! Și atunci, ea se poate afla oriunde... pentru că o ducem cu noi ! Este, de fapt, o altă stare de vibrație... o altă ”treaptă” a vieții. Ei, dar până acolo, după cum am spus, mai avem o cale de parcurs !

4 comments:

  1. Cum as putea sa fiu mandru ca sunt roman cand cei care au tradat tara sunt romani ?
    Cum as putea sa fiu mandru ca sunt roman , cand cei care au jefuit tara impreuna cu cei din afara , sunt romani?
    Cum as putea sa fiu mandru ca sunt roman, cand poporul nostru a ajuns in pragul disperarii din cauza unor astfel de romani ?
    Daca a trada , a jefui si a aduce poporul intr-o stare de disperare din cauza saraciei inseamna sa fim mandri de a fi romani , atunci eu nu pot sa fiu mandru ca sunt roman.
    Sunt un roman care isi iubeste tara , dar nu si pe tradatori ei, sunt un roman care isi iubeste poporul , dar nu si pe jefuitori lui,sunt un roman care ar face orice pentru tara , dar nu si pentru guvernanti ei.
    Lor , guvernantilor ar trebui sa le fie rusine pentru ceea ce au facut si fac in continuare, iar noua , ar trebui sa ne fie rusine pentru lipsa de reactie.
    A tacea inseamna a consimti , deci suntem vinovati ca nu am ripostat la faptele lor.
    Ei , tradatorii si jefuitorii tarii sunt urmasii nedemni ai neamului romanesc.
    Sunt mandra de tara mea,dar ...ce pacat ca a avut parte de astfel de conducatori nedemni.

    Florina, daca ai ajuns in alta parte ,departe de tara ta, inseamna ca ai de echilibrat niste karme cu cei de acolo.
    Daca esti ajutata de cineva, atunci el are o datorie fata de tine, daca tu ajuti pe altii, le oferi serviciile tale , atunci tu esti datoare fata de ei .
    Si uite asa ne reglam karma , "indiferent " unde ajungem .
    Si cum nimic nu este intamplator ,trebuie sa-i multumim lui Dumnezeu pentru sansa pe care ne-o mai acorda pentru a ne purifica.
    Nu ?.

    Te imdratisez cu mare drag si imi cer scuze ca mi-am iesit din fire din cauza tradatorilor de tara si de neam. Te pup !

    ReplyDelete
  2. Dragă Ryana, tu știi cel mai bine că trădătorii nu reprezintă, de fapt, țara ! Chiar tu ai spus că îți iubești poporul și neamul, care înseamnă mult mai mult decât câțiva nemernici. ”Uscături” există peste tot în lume, și nu doar în România, și oricum ei își vor primi plata. Ei nu aparțin nici unei nații, sunt doar slujitori ai întunericului. Unii sunt doar ignoranți și egoiști, dar tot întunericul îl servesc, în ignoranța lor.

    Dar țara înseamnă, mai ales, oamenii simpli, credincioși și iubitori, intelectualii care ne-au dus faima pretutindeni, operele de artă și valorile românești care pot sta cu cinste alături de omonimele occidentale, plaiurile noastre minunate, care nu pot fi regăsite atât de pline de farmec nicăieri; mai pe scurt, ceea ce înseamnă ”spirit românesc” - ce a traversat veacurile prin marii noștri domnitori, și se regăsește și acum în cei mi buni dintre români. Nu în toți, ci doar în cei mai buni !
    Chiar și oamenii calzi și înțelepți ca tine sunt o parte din această țară, dragă Ryana !

    În rest, ar trebui mai curând să o plângem pentru nefercirea în care se află, să căutăm soluții dacă putem, iar dacă nu, măcar să ne rugăm pentru ea !

    Cât despre karma de care spui, da, am simțit și eu că există, și știu că fiecare om ajunge acolo unde trebuie, și va fi ajutat, sau va ajuta, pe cine îi poate da o îndrumare pe drumul lui spiritual. Poate sunt oameni întâlniți în trecut, poate nu, dar oricum, fiecare va ”atrage” în câmpul său numai pe cei care-i corespund, sau îl pot învăța câte ceva, sau pe care-i poate el învăța. ”Dăm și luăm cu toții unii de la alții”, spunea un spiritualist român.

    Te îmbrățișez și eu cu mare drag, și îți doresc să depășești dezamăgirile, și să ajungi la pacea sufletului tău bun!
    Cu drag,

    Florina

    P.S. Postez anonim, pentru că de acasă nu mă pot loga pe google.

    ReplyDelete
  3. _ Re: ...[ Anonyme / Florina ... 2 décembre 2012 19:05

    Dragă Ryana, tu știi cel mai bine că trădătorii nu reprezintă, de fapt, țara ! Chiar tu ai spus că îți iubești poporul și neamul, care înseamnă mult mai mult decât câțiva nemernici. ...
    ...[ ..........]; ...
    Te îmbrățișez și eu cu mare drag, și îți doresc să depășești dezamăgirile, și să ajungi la pacea sufletului tău bun!], ...

    ************************

    _ Nu deznadajduiti, fiindca, iata: ...

    ="SCRIPTURILE vorbesc despre [o] FAGADUINTA/"promisiune", ...-Vedeti si previziunile bulgaroaicei Vanghelia VANGA, ...precum si pe cele ale indianului Sundar SINGH, ...despre Romania;

    = Ca orice "fagaduinta / promisiune" nu putea fi facuta pentru trecut, adica "CELE FAGADUITE NU SUNT PETRECUTE", "Cartea fiind PECETLUITA pana acum in "vremea sfarsitului" _ DANIEL 12/[1],4,9, ...cand: ...-"Dupa cum terebintul si stejarul i-si pastreaza butucul din Ra_DACI-na, cand sint taiati, tot asa o samanta sfanta se va naste iarasi din poporul acesta"_ Isaia 6/[8],9-[13], ...iesit din "Tatal Intelepciunii" care talcuit se zice BAAS_ARABIA sau Basa_RABI_a sau BASARABIA -adica ROMANIA.

    = Dar omenirea nu a inteles SCRIPTURILE si nici faptul ca acestea contin "REVELAREA viitorului", adica, toate ...*vor urma sa se produca*, ... "nu in timpul (?!)falsului imperiu roman ci "la romanii" prin "devenire" din Romania 11/8; _ Isaia 6/[8],9-[13].

    = Citind in Isaia 1/21,23; 3/12; _ Mica 3/11; _ Romanaia 16/18, ...trebuie sa "talcuiti / talmaciti" cuvantul "daruri", ...prin: ...

    ...- "daruiri", "zecime", "danii", "zeciuieli, "taxe","impozite", ...pe care "le cersesc" / le percep "legiuitorii romani", prin "soldatii romani", ...-care, adica, sunt in solda / platiti de Poporul Roman,...-"carmuitori si indrumatori" _ Isaia 9/16; _ Ieremia 5/26-30; 9/3; _ Mica 2/1,2; 7/3,4, ...care "merg mana-mana", la toate nivelele si in toate categoriile "Administrative si Religioase", ...[si], ...care, mai demult timp "sunt pe urmele Mele, impotiva Mea si a Poporului Meu _ Romania 11/3, ...prin "soldatii romani", care au zis si vor zice : ...-"Iata unul care agita norodul" _ Luca 23/10-14.

    = Majoritatea "soldatilor / legiuitorilor romani" lupta si pe fata si "tainic" stiindu-se aparati "din afara", ei insisi fiind in "solde straine" iar in Romania ca "mercenari venetici" care nu au patrie si nici un Popor Roman pe care sa-l apere impotriva "vanturilor Calului TROIAN" pe care "l-au bagat" grecii si barbarii de cativa ani in Cetate.

    = Nu deznadajduiti si nu dispretuiti prorociile _ 1 Tesaloniceni 5/19,[20,21]; ...-Salt in constiinta _ 1 Petru 2/9.

    = Cu stima. -Mesia.

    ReplyDelete
  4. Mulțumim, d-le Mesia, că ne-ați reamintit acea făgăduință. Fiecare o vede așa cum simte...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...